onsdag 9. november 2016



Heisann folkens!


Her er dagene travle med jobb og diverse annet så bloggen blir derfor nedprioritert. Enkelte dager har jeg veldig lyst til å blogge, men kreftene må prioriteres og brukes på andre ting samt at jeg må hvile mye. Jeg skal prøve å blogge så ofte jeg kan! Ikke fordi jeg føler jeg må blogge for tross alt så er det frivillig, men jeg savner ofte å blogge. Har jo også boken jeg har så lyst til å begynne på å få ferdig, men den må også nedprioriteres nå som det skjer så mye og kreftene ikke helt strekker til alltid.

Jeg går jo som dere sikkert har fått med dere på livsstilskurs igjen. Jeg sliter veldig med å spise da jeg rett og slett er matlei og syns det er vanskelig å spise for tiden. Men etter kurset i dag så fikk jeg en god samtale med den fantastiske kurslederen som vi er så heldig å få ha. Så nå har jeg bestemt meg for å sette av tid hver dag og skrive ned hva jeg skal spise hver dag slik at jeg kan komme inn i en god rutine med mat. Jeg begynte jo å slanke meg igjen i sommer og har nå gått ned 24 kg. Og på under 16 uker har jeg gått ned 13 kg i fett som tilsvarer 29 pakker margarin noe som er veldig gøy. Og kurslederen skryter mye av meg når jeg snakker med henne og hun sier at jeg er flink og gjør mye riktig. Samtidig er jeg veldig bevisst over hva jeg spiser og unngår mat som inneholder mel og sukker av den grunn at jeg kjenner meg selv såpass godt at om jeg begynner med mel eller sukker så er jeg rett ut på mat kjøret igjen. Og det er faktisk veldig deilig for meg å ta bevisste valg i hva jeg spiser for jeg kjenner meg stolt og kry over hva jeg får til og kan si nei til.

Jeg var jo på besøk hos min kjære mormor og der er det alltid masse godt på bordet. Både kaker, te brød og kjeks av diverse slag. Og jeg kødder ikke når jeg sier dette, men mormor lager verdens beste rullekake og den er jeg svak for. Men når jeg var hos henne så velger jeg bevisst å unne meg ting jeg vet jeg kan spise eller drikke. Nå var det ingenting hos min mormor jeg kunne spise så da unnet jeg meg ekstra mye kaffe (faktisk så mye at jeg fikk en overdose og ble dårlig) samtidig som jeg drakk sukkerfri saft. Bare sånne enkle valg i hverdagen gjør underverker for meg! Det er jo veldig vanskelig i starten, men jeg sier alltid til meg selv at en utskjeielse er en kortvarig lykke i tillegg til den dårlige samvittigheten man får etterpå. I en periode jeg gikk på dette kurset så unngikk jeg å gå i besøk med kake og slikt fordi jeg var i en vanskelig fase av kurset. Etterhvert som man gjør bevisste valg og bestemmer seg på forhånd så går det bra. Selvfølgelig skal det ikke alltid være sånn, men har jeg trent eller brukt meg hardt fysisk dagen i forveien så selvfølgelig kan jeg unne meg noe ekstra. Mitt problem er bare å hente seg inn igjen og fortsette å være flink.

Hundene har det veldig bra for tiden! På en onsdag før kurset tok jeg med min kjære Nellie til veterinæren da jeg har merket at hun har haltet og hatt vondt i venstre bakfot når hun har overbelastet eller brukt seg mye. De tok røntgen av henne og fant ut at hun har nedsatt mobilitet i venstre bakfot ved høy belastning i tillegg til at kneet i den foten må opereres når hun blir eldre. Så det er jo veldig trist at vi aldri kan spille fotball med henne mer eller gjøre ting som gjør at hun blir overivrig. Jeg hadde jo tenkt å melde meg på blodspor kurs med henne over jul, men nå er jeg ikke sikker lenger. Det er mye som må tenkes nøye igjennom ved valg av kurs og hva jeg kan bruke henne til. Jeg vet at hun hadde elsket blodspor, men nå som hun har fått påvist dette så blir det vanskelig. Jeg syns dette er veldig trist da hun bare er 3 år gammel og har hele livet foran seg.

Gimli er nå i veldig godt humør for tiden. Han er en skikkelig skøyer og kosegutt som krever mye oppmerksomhet for tiden. Han er veldig opptatt av å være nær meg hele tiden. Sitter jeg på sofaen så vil han helst ligge på fanget mitt eller inntil foten min. Og sitter jeg på pcen så kommer han ofte snikende på siden og viser meg tydelig at han vil ha kos og oppmerksomhet. Og spesielt når han kommer med det bedende blikket så klarer jeg ikke å motstå han altså.


De siste bildene:



Sniker som viser tydelig at han vil ha oppmerksomhet!


Her er Nellie etter veterinæren stakkar! Hun var veldig fortvilet! Godt hun har fått sin egen dyne som hun foretrekker fremfor sofaen! Haha!



Guri han er så skjønn og stashy med den genseren!





Jeg lever og ånder for slike stunder som på dette bildet! Med begge puddingene på fanget i sofaen og bare kose.



Jeg må nesten sukke for hun er så skjønn!



Fikk også dratt til frisøren forrige uke og er såå fornøyd!



Håper dere har hatt noen fine uker og fortsetter å ha det fint!





- Over and out

2 kommentarer:

Hilde Standal sa...

Flott innlegg, som vanlig👍🏻😘

Iselin Jakobsen sa...

Tusen takk Hilde <3